Kärdla kalevivabriku raudtee

kaardile

1920

Kärdla sadam oli kauba- ja reisisadam. Sadam ja sadamahooned ehitati aastatel 1840-50.

Sadamakailt viis kitsarööpmeline raudtee Kärdla kalevivabriku laohooneteni. Nii sadam kui raudtee kuulusid A/S Hiiu-Kärdla Kalevivabriku Ühisusele ja olid tolleaegse töölisasula (aleviku) tähtsaim ühendustee muu maailmaga.

Mõnedel vanadel linnakaartidel on see kaheharuline raudtee peal.

Vabrik oli tol ajal asula suurim tööandja, andes 1926.a. tööd 310 inimesele. Raudteed mööda veeti põhiliselt kalevi toorainet - villa, mida tarniti suuremalt jaolt Austraaliast, aga kasutati ka muude kaupade: metalli, soola ja kütuse vedamiseks kai pealt ära, ladudesse ja tollipunkti. Raudteel oli kaks HFB tüüpi auruvedurit mis olid sinna jäänud peale Esimest maailmasõda kuid võimalik et neid kasutati ainult auru tootmiseks.

 

Allikad: http://www.hansaco.ee


Lõpetasid loo vaatamise. Võid lugu uuesti vaadata või selle sulgeda ning valida lugude valiku menüüst uued lood. Korraga saad vaadata kuni kolme lugu.

Korraga saab valida 3 lugu, kui soovite valitud lugusid muuta, siis võtke linnuke varasema valiku eest

Uute lugude valimiseks palun peata lugu vajutades nuppu “Stop ja tagasi algusse”

Vali lugusid

Legend

{header}

  • rong