Riisselja-Ikla raudtee (49 km)

kaardile

22. jaanuar 1923

Liin sai alguse Pärnu-Mõisaküla-Valga raudtee Riisselja jaamast. Riisselja jaam valiti uue raudteeliini alguspunktiks sel põhjusel, et sealt suundus Ikla suunas juba 1919.a. ehitatud paari kilomeetri pikkune metsaveo haru. Selle harutee ümberehitamist ja pikendamist Orajõeni alustati 1920.a.

Tee avati liikluseks lõigul Riisselja-Orajõe 22.01.1923. Raudtee pikendati Orajõelt Iklani 1925.a. Ikla ning Lätis asuv Ainazi jaama ühendasid sakslased Teises maailmasõjas. Raudtee suleti 30.09.1975.a., olles seega viimane üldkasutatav kitsarööpmeline raudtee Eestis.

1930.a. sõiduplaani järgi kulus reisirongil Pärnust Iklasse jõudmiseks 5,5 tundi (77 km). Mõlemas suunas sõitis päevas üks rong. Pärnust väljus rong kell 20:30 ja saabus Iklasse kell 2:00 ning väljus Iklast hommikul kell 4:30 ja saabus Pärnusse 9:45. Kolmanda klaasi pilet maksis 1,90 krooni. Teise klassi pileti hinda sõiduplaanis ei kirjutata, järelikult olid käigus ainult 3.klassi vagunid.

 Pildil on jõutud rööbaste ülesvõtmisega Ikla lähedale.

 

Allikad: http://www.hansaco.ee/raudtee


Lõpetasid loo vaatamise. Võid lugu uuesti vaadata või selle sulgeda ning valida lugude valiku menüüst uued lood. Korraga saad vaadata kuni kolme lugu.

Korraga saab valida 3 lugu, kui soovite valitud lugusid muuta, siis võtke linnuke varasema valiku eest

Uute lugude valimiseks palun peata lugu vajutades nuppu “Stop ja tagasi algusse”

Vali lugusid

Legend

{header}

  • rong