Lelle-Papiniidu-Pärnu raudtee (70 km)

kaardile

16. veebruar 1928

 

Liini ehitamist alustati 1925.a. olemasoleva Lelle- Eidapere harutee pikendamisega, avati liikluseks 16. veebruaril 1928.a. Sellest ajast on teada, et teel oli 46 silda, millest suurim olid viie avaga 127m pikkune Sindi raudtbetoonsild, lisaks üks 32m pikkune terassild ja 44 väiksemat raudbetoonsilda.

 

Veevarustus toimus Eidaperes ning 52 ja 63 kilomeetril ezektorite ja pulsomeetritega. Liin ehitati 1969.a. ümber laiarööpmeliseks, kusjuures alates Tammiste jaamast muudeti trassi asukohta - esialgne tee läks üle Pärnu jõe läbi Sindi asula, laiarööpmeline rajati aga jõe põhjakaldale. Liin töötab tänaseni laiarööpmelisena. Fotol olev vedur H-132 valmistati Prantsusmaal firmas Fives-Lilles 1905.a.

1930.a. sõiduplaani järgi kulus reisirongil Lelle - Pärnu 70km pikkuse vahemaa läbimiseks 3 tundi. Tegemist oli Tallinn Sadam - Pärnu reisirongiga mis peatus Lelles. Mõlemas suunas sõitis kaks rongi päevas. Välumised Tallinn Sadama jaamast: öine rong kell 0:30 ja päevane kell 15:10 pahepeatusega Lelles vastavalt kell 4:05 ja 17:33. Pärnusse jõudsid need rongid kell 7:05 ja 19:50. Väljumised Pärnust Tallinnasse kell 23:20 ja 6:00.

 

Allikad: http://www.hansaco.ee/raudtee


Lõpetasid loo vaatamise. Võid lugu uuesti vaadata või selle sulgeda ning valida lugude valiku menüüst uued lood. Korraga saad vaadata kuni kolme lugu.

Korraga saab valida 3 lugu, kui soovite valitud lugusid muuta, siis võtke linnuke varasema valiku eest

Uute lugude valimiseks palun peata lugu vajutades nuppu “Stop ja tagasi algusse”

Vali lugusid

Legend

{header}

  • rong