Liiva jaam

kaardile

1913

Liiva jaam 1933.aastal. Rongi veab Eestis toodetud auruvedur Sk-156.

Liiva jaam "kitsa" ajal. Näha on paremalt poolt veetorni Vääna poole suunduv raudteeharu. Laadimisplatsil olevatesse vagunitesse on laaditud Silikaadi tehase tellised.

Männiku tee ülesõit 1930.aastatel. Otse suunduv tee on Vabaduse puiestee, vasakule läheb Männiku tee. Torniga tuletõrje maja eksisteerib tänapäevani.

Liiva jaamahoone ja veetorn. Jaamahoone on tüüpiline Peeter-Suure Merekindluse raudtee ehitis. Jaam asus teede kolmnurga keskel - Tallinna poolt Vääna suunas sõitvad rongid kasutasid jaamahoone ja veetorni vahelt läbiminevat haru. Analoogsed paekivist jaamahooned on veel Tallinn-Väike, Nõmme-Väike, Sõrve, Harku, Rahumäe ning Petrovskaja (Vabaduse pst 183) jaamades. Foto H.Muda, aprill 2001

 

Pildil on näha teadaolevalt ainus säilinud lõik kunagisest Vääna kitsarööpmelisest raudteest. Rööpad jäävad osaliselt Liiva jaama perrooni asfaltkatte alla. Numbritega on tähistatud jaama teede kunagised asukohad, säilinud on palju puitliipreid. Samal platsil toimus ka Silikaadi tellisetehase toodangu laadimine vagunitele. Foto H.Muda, aprill 2001

 Allikad: http://www.hansaco.ee/raudtee


Lõpetasid loo vaatamise. Võid lugu uuesti vaadata või selle sulgeda ning valida lugude valiku menüüst uued lood. Korraga saad vaadata kuni kolme lugu.

Korraga saab valida 3 lugu, kui soovite valitud lugusid muuta, siis võtke linnuke varasema valiku eest

Uute lugude valimiseks palun peata lugu vajutades nuppu “Stop ja tagasi algusse”

Vali lugusid

Legend

{header}

  • rong